Zoom Logo

Keynote - David Beazley - Shared screen with speaker view
Witalij R
11:05
Greetings from Wrocล‚aw, Poland ๐Ÿ™‚
Michael Huggins
11:37
Hello from San Luis Obispo , Ca
Perry Rivera
13:23
Time warp. :)
Raymond Edgerly
14:14
Whoa!
Diane Napolitano
14:21
ROFLMAO!
Claudia Millan
14:21
ahahaahhaha
Perry Rivera
15:25
wow
Perry Rivera
15:49
lol
Dave Evans
16:11
Flashbacks to Fermilab ๐Ÿ™‚
Tom Niesytto
16:18
between lightning and garbage incinerator
Witalij R
16:25
Loving histories!
Perry Rivera
17:12
battle heh
Mansi Parikh
17:32
Ahahaha so cool!
Aidis Stukas
20:13
Hahahaha
Harsh Panchal (he/him)
20:17
lol
Perry Rivera
20:20
lolol
Aidis Stukas
20:22
๐Ÿ˜‚
Setareh Medghalchi
20:25
:))
Muhammad Motawe
20:29
lol
Pragyansmita Nayak, Ph.D (DC Metro, She/Her)
20:37
Red tape - anyone? ๐Ÿ™‚
Perry Rivera
23:47
idle machines *shudder* :)
Perry Rivera
27:02
radiation safety training *shudder*
Juan Luis
27:12
hahahahaha the Fortran haters club!!
Tom Niesytto
27:49
I can't imagine physicist hating FORTRAN
dduong@drfirst.com
28:42
I am a physicist and I hate fortran, but I am a bad physicist anyways :))
Jane
29:12
Ask for forgiveness, not permission ๐Ÿ˜…
Eli Sander (they/them)
29:30
I want that Python shirt!
Perry Rivera
29:36
I like that. Christmas break project -> Make Python.
alonsosilva
29:43
hahaha
Sarah O'Neill (she/her)
29:43
Used to be a physicist, never used fortran, but I still have a spot in my heart for IDL
Davide Rizzo
29:57
EAFP
Tom Niesytto
29:59
once upon a time programs lived as a stack of punch cards in a shoebox ;-)
Ian Stokes-Rees (BCG)
30:18
โ€œBetter to ask for forgiveness than permissionโ€ โ€ฆ
Sarah O'Neill (she/her)
30:28
RGB before it was cool
Diane Napolitano
30:28
They need to print more of those shirts! ๐Ÿ™Œ
Perry Rivera
30:35
awesome
Perry Rivera
31:21
wow assembler
sonam
31:49
ancient history survival guide
Ian Stokes-Rees (BCG)
31:51
I love that Dave had the CM5 assembly manual sitting beside his desk. I bet he was reading it earlier today.
Perry Rivera
32:31
+1 Ian
Tom Niesytto
32:41
that was jaw dropping moment
Perry Rivera
32:44
Mosaic!!
Perry Rivera
36:12
!!
Sarah O'Neill (she/her)
36:17
hahaha
Muhammad Motawe
36:17
wow
Kestas
36:19
lol
Claudia Millan
36:20
๐Ÿ˜‚
Alex Grant
36:25
This is amazing haha
Hylke Rozema
36:26
haha
Perry Rivera
36:52
๐Ÿ˜…
Tom Niesytto
36:56
Interesting times when science was still popular
Raman Shah
37:00
Python 1.3, wow
Perry Rivera
37:10
before parens lol
Perry Rivera
38:49
isn't begin/end an Ada block? :)
Dennis
39:32
haha PerlData
Aleksander Molak
39:44
๐Ÿ‘๐Ÿผ
Denis
41:08
I found Python after trying to write in C for 15 days an program to listen an TCP socket at Debian linux. Python solve in 3 days and run for years without any issue.
Perry Rivera
41:17
kludge :)
Kip Sutter
43:13
Proud computational Chemist here!
Perry Rivera
44:30
lol
Raymond Edgerly
44:34
A stage of Doom II is a mood
Muhammad Motawe
44:50
brings back memories
Raymond Edgerly
45:01
Fair enough ๐Ÿ˜‚
Jon
45:36
A fellow Ute!!
Raman Shah
45:38
Oh man, I donโ€™t know if Iโ€™m comforted or disquieted to realize that digital escapism isnโ€™t that new
Tom Niesytto
46:19
sure is - remember Digger?
Perry Rivera
50:11
Q: Is there a Giles? :)
Perry Rivera
50:49
wow
Perry Rivera
50:59
great story about the funding
42DIGITAL
51:08
๐Ÿ˜†
Nischal Shrestha
51:39
๐Ÿคฃ
Perry Rivera
52:33
Let's break stuff lol :)
Ian Stokes-Rees (BCG)
52:40
Thatโ€™s exactly what I would have done with my summer to do whatever I wantedโ€ฆ
alonsosilva
53:18
hahaha
Perry Rivera
56:41
used it ages ago
Juan Luis
57:15
lol
Dimitris Koimtzoglou
57:21
LOL
Raman Shah
57:28
๐Ÿ˜‚๐Ÿคฃ
Perry Rivera
58:58
woops lol
Ian Stokes-Rees (BCG)
59:05
At LANL!!!!
Perry Rivera
59:29
hehe
Perry Rivera
01:00:08
ouch
Jesper Dramsch (they)
01:00:19
Stonks moment.
Claudia Millan
01:02:31
In structural biology Python is strong :) ๐Ÿ’ช
Alan Lin
01:06:00
๐Ÿ‘
Juan Luis
01:06:28
this is a great strategy and I wish I had known it 10 years ago XD
Perry Rivera
01:06:48
Yay!
Perry Rivera
01:07:26
lol
kp
01:07:34
๐Ÿคฃ
Alan Lin
01:07:41
lol
Ian Stokes-Rees (BCG)
01:07:41
We tried with Anaconda & conda to solve that problemโ€ฆ.
victor
01:08:02
Julia ? ๐Ÿ™‚
Tom Niesytto
01:08:17
Yeah - where is Julia in all that?
sonam
01:08:19
rust
Erik Mason
01:08:22
I do love Julia
Erik Mason
01:08:53
thanks Dave, that was amazing!
Radovan Kavicky
01:08:54
Yep. Exactly. Julia is the future....
Sarah O'Neill (she/her)
01:09:00
Thanks!
Raymond Edgerly
01:09:01
Thank you!
Raman Shah
01:09:01
Thank you so much, Dave!
Perry Rivera
01:09:01
thanks David!
42DIGITAL
01:09:02
Thank youQ
Diane Napolitano
01:09:03
Fantastic :praise_hands:
Ian Stokes-Rees (BCG)
01:09:05
I think it will need to wrap the existing Python scientific computing ecosystem, in the same way Python wrapped existing C code.
Sanket Verma
01:09:07
Thank you!
Kestas
01:09:08
Thank you!
Marc-Andre Lemburg
01:09:13
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘ Great talk :-)
Ian Stokes-Rees (BCG)
01:09:14
Otherwise there is just too much to re-build from scratch.
Ian Stokes-Rees (BCG)
01:09:18
THANK YOU!
Aidis Stukas
01:09:18
Thanks!
Alex Grant
01:09:19
this was fantastic, thanks David!
Marco Bonzanini
01:09:20
Thanks David
tk
01:09:20
THANK YOU!
Dileep B
01:09:22
Amazing talk! The history provides so much help in understanding how things actually work!
Alan Lin
01:09:22
Thank You! Very insightful
Ian Stokes-Rees (BCG)
01:09:23
๐Ÿ‘
Tom Niesytto
01:09:24
I doubt Rust will be it. Great language but diff animal.
Jesper Dramsch (they)
01:09:25
That was so cool!
Mansi Parikh
01:09:25
Thank you - loved it!!
Florian
01:09:26
Great talk!!
Richard Pelgrim
01:09:27
Thank you!!
Katrina Riehl
01:09:30
Thank you!!
Perry Rivera
01:09:41
what technologies have piqued your interest recently?
Jon
01:09:44
the pi! still a favorite!
Arliss, NumFOCUS
01:09:55
Thank you - great talk.
Dileep B
01:09:59
What languages are used currently in the national labs now?
Harry Collings
01:10:06
Than you, David!
Jamie Coombes
01:10:07
What's your personal solution to the problem presented in the xkcd? I think I read somewhere that guido uses pip and lots of aliases
Radovan Kavicky
01:10:16
Yep. Exactly. Julia is the future... as I mentioned here (Radovan Kavicky - Data Science with Python: Past, Present and Future) https://www.youtube.com/watch?v=8mBI3iioT8A
Tom Niesytto
01:10:20
It is fun to hear how progress is sum total of so much randomness
Teodor Georgiev
01:10:27
Incredible talk! Thank you so much David!